17 december 2020

Samenvattingen Studio SGP

Lees op deze pagina de samenvatting van de uitzending van Studio SGP terug.

8 januari || #08

CHRISTENVERVOLGING || In 2021 kunnen we nog neit om corona heen. In deze uitzending gaat het over de effecten van deze ontwrichtende tijd op de menselijke geest. Psychologe Hanneke Schaap vertelt erover.
Amerikakenner Riekelt Pasterkamp analyseert de onlusten in het capitool en de gevolgen ervan.
Het weekthema is christenvervolging. Komende week verwachten we de ranglijst christenvervolging van Open Doors. Deze week bespreken we de stand van zaken met Richard Groenenboom, woordvoerder bij SDOK.

24 december || #07

KERSTSPECIAL || Kees van der Staaij: "Het jaar 2020 is gestempeld door corona. Iedereen heeft ermee te maken. Misschien werd u zelf wel ziek. Of je vader, je moeder, je opa of oma. Misschien heb je wel afscheid moeten nemen van iemand die je liefhad."

18 december || #06

VEILIGHEID || Chris Stoffer denkt met veel respect terug aan wijkagent Van Veen die hem in zijn jeugd in de kraag zou vatten als hij zonder helm op de brommer reed. Maar wie is in 2020 je wijkagent? En voor wie moet je dus respect hebben? De SGP vindt dat er te weinig ‘blauw’ op straat is. “Er moet een agent beschikbaar zijn voor elke 4.000 inwoners.”

11 december || #05

ISRAËL || Op de tweede dag van het joodse Chanoeka-feest gaat Studio SGP over Israël en antisemitisme. Het onderwerp antisemitisme zorgt niet voor een feeststemming, want er zijn zorgelijke ontwikkelingen. Chanoeka is echter een feest waarbij de toename van licht het symbool is. Elke dag een kaarsje meer op de kandelaar. Dat wil de SGP ook als symbool voor haar streven: steeds wat meer licht tegenover de duisternis van Jodenhaat.

4 december || #04

GEZIN || Gods zegen over het gezin wordt in Psalm128 direct verbonden aan het naleven van Zijn geboden. Een welvarend en florerend gezin is een belofte. We moeten zuinig zijn op deze hoeksteen van de samenleving. De Nederlandse politiek heeft daar nauwelijks oog voor. Daarom zet de SGP zich in voor het gezin!

27 november || #03

BOEREN || Roelof Bisschop is te gast bij Studio SGP. Daarom zijn de onderwerpen van deze uitzending ‘Migratie en Landbouw & visserij’.

20 november || #02

ONDERNEMERS || Vuilniswagens vol met regelrompslomp zijn er af te voeren om de ondernemer no aan ondernemen toe te laten komen. De klacht luidt: we zijn 80% van de tijd bezig met de regels en slechts 20% met ondernemen. Alsjeblieft kom op voor de ondernemer! Chris Stoffer wil zich daarin vastbijten als een pitbull.

13 november || #01

LEVEN || Een deel van de SGP-achterban had de uitzending op het vaste tijdstip van half acht op vrijdagavond al gevonden. In de eerste uitzending van het nieuwe fenomeen Studio SGP vervolgt de SGP haar digitale campagne. Presentator Jacques Rozendaal (oud-voorzitter SGP-jongeren) ontvangt elke vrijdagavond gasten die belangrijke verkiezingsthema’s voor de SGP in het praatprogramma met hem bespreken.