Wijkverpleging

1. Door de schaarste op de arbeidsmarkt ligt het voor de hand dat aanbieders van wijkverpleging voor samenwerking kiezen. Bij de samenwerkingsvorm die wordt gekozen, moet de keuzevrijheid voor identiteitsgebonden zorg altijd worden gewaarborgd.
  2. Er moet werk worden gemaakt van een nieuwe bekostiging van de wijkverpleging. De bekostigingssystematiek moet samenwerken en preventie belonen.
  3. Momenteel mogen ongecontracteerde aanbieders zelf de uren wijkverpleging indiceren. In de praktijk leidt dit tot ondoelmatige zorg. De SGP kiest daarom voor een onafhankelijke indicatiestelling voor ongecontracteerde wijkverpleging.
  4. De zorg voor ernstig zieke kinderen vraagt veel van ouders, familieleden en zorgverleners. De SGP heeft grote waardering voor de bijdrage van ouders aan de intensieve zorg voor hun kinderen. Ouders moeten hiervoor erkenning en waardering krijgen en een faire financiële tegemoetkoming indien zij medische handelingen verrichten

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.