10 maart 2016

SGP in actie tijdens SGP-Actiedagen

De SGP zet zich tijdens de SGP-Actiedagen op vrijdag 11 maart en zaterdag 12 maart D.V. in voor de samenleving door middel van het doen van vrijwilligerswerk. Politici, bestuurders en medewerkers van de partij zullen de handen uit de mouwen steken voor de ander.

Met de SGP-Actiedagen wil de SGP zich partijbreed inzetten tijdens NL Doet. Het is de eerste keer dat de partij dit grootschalig aanpakt. In het kader van het jaarthema Samenleven is een wérkwoord vraagt de SGP aandacht voor nut en noodzaak van het doen van vrijwilligerswerk.

Politiek leider Kees van der Staaij: “Vrijwilligers zijn onmisbaar in onze samenleving. Het is hartverwarmend om te zien hoe vrijwilligers naastenliefde in de praktijk brengen. Er zou veel meer waardering voor hun inzet moeten komen.” Een van de speerpunten van de SGP is ‘voor de ander’. Van der Staaij: “Tijdens de SGP-actiedagen brengen we dit heel concreet in de praktijk door ons in te zetten voor kwetsbare mensen. Mijn oproep aan iedereen: word vrijwilliger!”

De SGP-Kamerleden gaan door het hele land aan de slag. Politiek leider Kees van der Staaij zet zich zaterdag 12 maart in Benthuizen in voor een organisatie die palliatieve en terminale zorg verleent aan ernstig zieke mensen. Ook senator Diederik van Dijk is namens de Eerste Kamerfractie daarbij vertegenwoordigd. Elbert Dijkgraaf verzorgt vrijdag 11 maart samen met de Zeeuwse gedeputeerde Harry van der Maas een warme maaltijd voor ouderen van kleinschalige groepswoningen in Kruiningen. Roelof Bisschop ontbijt die dag ’s ochtends met bewoners van woonzorgcentrum Elim in Barneveld. En medewerkers van de Tweede Kamerfractie en het partijbureau verven op vrijdag 11 maart bij Stichting Ontmoeting in Rotterdam een huis voor daklozen.

Ook diverse lokale afdelingen en kiesverenigingen geven invulling aan de SGP-Actiedagen. SGP Veenendaal maakt voor zorggroep D’n Aok de tuin zomerklaar, bakt pannenkoeken voor de bewoners en zorgt voor een verwenmiddag. SGP Zwartewaterland helpt bij het schoonmaken van en het onderhoud plegen aan de Kalkovens in Hasselt.