15 februari 2018

Peter Schalk kandidaat-lijsttrekker Eerste Kamer

Het SGP-bestuur zet Peter Schalk bij de komende Eerste Kamerverkiezingen weer boven aan de kandidatenlijst. Schalk (56) is op dit moment voorzitter van de Eerste Kamerfractie van de SGP. Op zaterdag 21 april 2018 stemt de algemene vergadering van de SGP over de voordracht van Schalk door het Hoofdbestuur.

Partijvoorzitter Van Leeuwen is blij dat de senator opnieuw bereid is de lijst te trekken: “Schalk heeft een brede maatschappelijke kennis en ervaring. Met hem heeft de SGP een echte verbinder in de Eerste Kamer gekregen die ook het werk van de senaat meer voor het voetlicht weet te brengen.”

De afgelopen jaren zette Schalk zich met name in voor eenverdieners en voor het leven. In 2015 nam de Senaat de motie-Schalk aan waarin het kabinet werd opgeroepen het verschil tussen een- en tweeverdieners te verkleinen. Het kabinet negeerde deze oproep, maar besloot in december alsnog met de SGP hierover in gesprek te gaan. Ook besteedde de senator aandacht aan ethische vraagstukken. Zijn motie in december 2017 voor een apart onderzoek om herhaling van abortus terug te dringen, haalde helaas geen meerderheid in de Eerste Kamer.

In het dagelijks leven is Peter Schalk Raad van Bestuur van de Reformatorisch Maatschappelijke Unie (RMU), een vakorganisatie voor werknemers en werkgevers. Daarnaast is hij ook actief in andere maatschappelijke organisaties, bijvoorbeeld als voorzitter van het Platform Waarden en Normen. Peter Schalk is getrouwd en heeft 5 kinderen.

Download hier een foto van Peter Schalk.