15 januari 2016

Nieuwe huisstijl

De SGP presenteert vandaag haar nieuwe huisstijl, waaronder een nieuw logo. Het stevige karakter en de eenvoudige vorm van de huisstijl geven uiting aan de betrouwbare, constructieve en principiële opstelling van de partij. Politiek leider Kees van der Staaij is blij met het ontwerp: “De nieuwe huisstijl heeft een vriendelijke, eigentijdse frisheid, die past bij onze partij. Uiteraard blijven we de vertrouwde kleuren oranje en blauw gebruiken.

Al jaren kenmerkt het logo van de SGP zich door een driehoek. Die komt in het nieuwe ontwerp ook weer terug. “De driehoek heeft in de geschiedenis van de partij veel betekenis gekregen. Voor ons geeft het ook de richting aan die we op willen: vóóruit. Dit jaar benadrukken we dat onder andere met het speerpunt ‘Voor het leven’. De SGP legt zich niet neer bij de bestaande abortus- praktijk uit de vorige eeuw. Voor het ongeboren kind moeten stappen vooruit worden gezet ,” aldus Kees van der Staaij.

Communicatie- en reclamebureau V1 Communicatie uit Ermelo zorgde voor het ontwerp. Directeur Peter van Roon: “We zijn erg vereerd met deze opdracht van de SGP. Vanaf het begin hebben we gezocht naar een duidelijke en eigentijdse uitstraling, met behoud van enkele bestaande onderdelen als de driehoek en de kleuren. Het is een leuk, subtiel en creatief proces om dat samen af te stemmen met de mensen van de SGP. En we zijn nog niet klaar, want ook de website wordt aangepakt”.

De ledenwerfcampagne die de SGP in februari begint, is een van de eerste concrete uitwerkingen in de nieuwe huisstijl.

Downloads logo en speerpunten

Speerpunten

Huisstijl uitingen