16 oktober 2015

Bestemmingsplannen asielzoekerscentra

Wij hebben de christenplicht om onze naaste te helpen. Aan herbergzaamheid moeten wij op de een of andere manier invulling geven. En dat er dan ook mensen tussen zitten die ons wat minder welgevallig zijn dat moge ook duidelijk zijn. Maar de goeden mogen niet onder de kwaden lijden. Wij moeten hier met elkaar op een goede manier invulling aan geven. Tegelijkertijd tijd willen wij ook niet voorbijzien aan de problemen die zich voor kunnen doen.

Dan komen wij ook direct met een vraag richting GS, wat betekent dit voor de ruimtelijke ordening, voor onze bestemmingsplannen en alles wat hier mee samenhangt? Dan maken wij ons ook terecht zorgen over de spanningen die wij er zijn tussen christenen en moslims in de AZC's. Niet alleen in Duitsland maar ook in Nederlandse AZC's zijn zulke spanningen aanwezig.

Als SGP vragen wij aan GS om bij de plannenmakerij hierover met dit aspect rekening te houden. De door de PVV ingediende moties omtrent het asielbeleid hebben wij als SGP niet gesteund.

Breunis van de Weerd